Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
--------------تعداد بازديد
ربازديدهاي روزانه سايت --------ماه محرم --------- -----انجمن معلم  ----------روزنامه ها

همکارارجمندم با نام <<  معلم فرزندم >> طی پرسشی نظر خودشان را فرموده اند که : متاسفانه تحصیلات معلمان با نیاز مدارس جور نیست واقعا داشتن لیسانس علوم پایه مثل ریاضی/ زیست زمین /فیزیک... برای تدریس در دبیرستان نه نیاز است نه لازم در عوض اموزش و ارتباط با دانش اموز مهمتره بعلاوه اکنون در مدیریت بیشرفته داشتن معلم چند رشته ای( چند مهارتی ..........

برای ادامه پرسش وپاسخ کلیک کنید .http://andishgah3.blogfa.com/

 


ن : DELAVAK
ت : 89/12/25

جمعی ازهمکاران ارجمند پرسیده اند که ما قبلا درآزمون جامع دارندگان مدرک معادل شرکت کرده وحدنصاب لازم را هم کسب کرده ایم ولی الان که دردانشگاه قبول شدیم مدرکی دراختیار نداریم ودانشگاه تاییدیه مدرک قبولی را می خواهد. ازطرفی سایت سازمان سنجش هم درمورد دریافت پرینت قبولی آزمون جامع بسته است . در خصوص نحوه دریافت تاییدیه وصدور گواهی قبولی درآزمون جامع مدرک معادل چکارکنیم ؟

برای ادامه پرسش وپاسخ ها کلیک کنید http://andishgah3.blogfa.com/


ن : DELAVAK
ت : 89/12/25

پاسخ دفتر آیت‌الله بهجت به برخی اظهارات

اخیراً مستندی با عنوان «ظهور بسیار نزدیک است»
در شمارگان بسیار گسترده‌ای در محافل عمومی منتشر شده ‌است که دفتر آیت‌الله العظمی بهجت با توجه به نقل قول‌های منتسب به این مرجع تقلید درباره ظهور، مطلبی را منتشر کرده است.
 

 وهمینطور نقد جمعی از محققین مرکز تخصصی مهدویت را در    ادامه مطلب     بخوانید


ن : DELAVAK
ت : 89/12/23

همكار ارجمند  ...

 در گذر ايام و دگرگوني احوال ، آهنگ دلرباي حركت در مسير تعالي و تكامل انسان به گوش مي رسد كه همانا " وفي الارض آيات للمؤمنين "

و تصوير زيباي " آفاق " در برابر ديدگان اهل بصيرت آراسته و از پس آن كتاب " معرفت نفس " براي وصول به حق گشوده مي شود

 كه " وفي انفسكم افلاتبصرون " . اينك كه ترنم بهار گوش جانهاي اهل ايمان را مي نوازد و به حمد و ثناي حق رهنمون مي سازد ، فرصت  را مغتنم مي دانم و آغاز سال نو و فرارسيدن بهار طبيعت را به جنابعالي و خانواده محترمتان تبريك مي گويم و عزت و سربلندي شما را مسئلت مي نمايم . 


ن : DELAVAK
ت : 89/12/23

http://up.vatandownload.com/images/yr3mu76wz4p1mpviodrb.jpg

http://up.vatandownload.com/images/vtikwzr51s8i3wf0gjq.jpg


ن : DELAVAK
ت : 89/12/22
1-    ادامه تحصيل دانشجويان ممتاز ورتبه اول

2-  رفع ممنوعيت از ادامه تحصيل مدرك معادل

3- آخرين اقدامات براي دارندگان مدرك معادل

4-   ماموريت آموزشي فرهنگيان ايثارگر

5-  فرم معلم ( موافقت با انتخاب رشته وادامه تحصيل )

6-رشته هاي مورد نياز كارشناسي ارشددانشگاهها براي سال تحصيلي 91-90

7-مجوز بورسيه دوره دكتري

برای مشاهده پاسخ ها کلیک کنید http://andishgah3.blogfa.com/


ن : DELAVAK
ت : 89/12/22

پرسش فرهنگیان ومعلما ن عزیز

یکشنبه 22 اسفند1389 ساعت: 11:31 توسط:محمد  سوال شده است که :  با عرض سلام خدمت جنابعالی
خواستم بگم این جانب ورودی 86 دانشسرای تربیت معلم بوده ام و مدرک فوق دیپلمم را در تیرماه 88 کسب نموده ام و الان دوسال است یعنی مرداد ماه 88 و مردادماه 89 در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته شرکت نموده و هر سال هم با رتبه های خوبی قبول شده ام ولی وقتی برای ثبت نام مراجعه نموده با این جمله مواجه شده ام ثبت نامت نمی کنیم وقتی می پرسیم چرا جواب می دهند شما باید در آزمون معادل کاردانی شرکت نمایید باتوجه به اینکه این آزمون آخرین بار در مردادماه 87 گرفته شده و پس از آن نسبت به برگزاری این آزمون هیچ کونه اقدامی از طرف سازمان سنجش و یا وزارت محترم صورت نگرفته تکلیف ما چیست آیا باید همچنان با همین که هست بسازیم آیا نمی توانیم ادامه تحصیل بدهیم مگر ما کمتر از آن خوانده ایم که توسط کنکور به تربیت معلم راه یافته است این ها چراهایی است که ذهن من و تعداد زیادی از ورودی های 86 دانشسراها را پرکرده به هر دری زدیم جوابی نشنیدیم شما لطف کنید و حداقل پاسخی به ما بدید با تشکر

پاسخ را درادامه مطلب بخوانید ...


ن : DELAVAK
ت : 89/12/22

برخی آسیب ها و اشکالات وبلاگ های مدارس و معلمان ایرانی

  افراد جامعه حتی در زمینه اینترنت ، وبلاگ و سایت هم از معلمان کشور ، انتظاراتی بیش از سایر افراد دارند و مایلند با ورود به وبلاگ های معلمان ، مدیران ، مدارس ، کارشناسان و ادارات آموزش و پرورش ، مطالب مفید ، معتبر، مستند و پرمحتوایی را خوانده یا ذخیره نمایند . بدیهی است که مر دم به  گفتار و نوشته های معلمان بیش از دیگران اعتماد داشته و از وجود اشکالات احتمالی در وبلاگ های آنان ، متعجب خواهند شد . بنابراین لازم است فرهنگیان  در افتتاح و اداره وبلاگهای خود نهایت دقت را داشته ، به روز آوری کرده و صداقت ، مستند و مفید بودن مطالب را بیش از پیش جدی بگیرند. همچنین به نظرات  بازدیدکنندگان  توجه کافی نموده و به مطالب درخواستی و نیاز ها و سرچ آنان ، در تهیه و تدوین نوشته ها و لینک گذاری ، اهتمام ویژه مبذول دارند. در زیر به اشکالات برخی از وبلاگهای معلمان و فرهنگیان اشاره ای گذرا میشود ، جادارد سایر  منتقدین وکارشناسان ، نتایج بررسی های خود را با تشریح بیشتر ، منتشر نموده تا بلکه با داشتن وبلاگهای فراوان و مفید فرهنگی، هر یک قدمی برای انتشار علوم مختلف برداریم و نیز ، با تهاجمات گوناگون وبلاگ های بی محتواو نامناسب  ، مقابله کرده و صحنه را برای جولان آنها خالی نگذاریم . آرزوی ماست که کسب رتبه های اول نتایج یافته های موتور های جستجو برای مطالب مفید و کاربردی  ، مربوط به وبلاگ فرهنگیان آگاه و فهیم کشور باشد ؛   بقیه را با ذکر منبع درادامه مطلب بخوانید ......

حمید رضا ترکمندی ، کارشناس ارشد مدیریت


ن : DELAVAK
ت : 89/12/21

فقر نظریه پردازی در جامعه شناسی

▪ در جامعه شناسی ایران نظریه ای وجود ندارد که در سطح جهانی مطرح باشد یا مورد پذیرش همه باشد، ما در پی فهم دلایل این مسئله هستیم، نظر شما در این مورد چیست ؟

دلیلی ندارد که نظریه ای را همه قبول کنند. درکشورهای غربی هم همگان هرنظریه ای را قبول ندارند.

ما یک دست نظریاتی داریم که یک عده آن را قبول دارند وعده ای دیگر قبول ندارند. تفاوت در این است که در جوامع غربی به خاطر ساختار و فرهنگ پلوراستیک یا جمع گرایانه، تساهل و تسامح، و خاصیت های دموکراتیک که بحث سازمانی است، و نه شعاری، نظریه پردازها آراء دیگران را می شنوند و انتقال میدهند، حتی اگر آن آراء را قبول نداشته باشند.

 مشکلی که ما در نظریه پردازی داریم، این است که در ایران ..........

بقیه درادامه مطلب ..........


ن : DELAVAK
ت : 89/12/21
معلمان عزیز وفرهنگیان / پرسش ازشما وپاسخ ازما

پرسش توسط:ف-د /۲۰اسفند ۸۹ 

با سلام و احترام
من فوق دیپلم تربیت معلم را در سال 69 گرفتم و ادامه تحصیل در رشته فنی آموزشکده های فنی تهران در لیسانس ضمن خدمت دادم .هم اکنون 10 سال از مدرک لیسانس من گذشته فرصت و امکانی برای ادامه تحصیل در هیچ دانشگاهی ندارم .در 3 سالی هم که آزمون جامع برگزار شد من در مدارس خارج از کشور مشغول تدریس بودم و آزمون زمانی برگزار می شد که امکان آمدن من برای شرکت در آزمون نبود.با توجه به احساس نیاز و علاقه به ادامه تحصیل و مطالعه درسی که دارم باید چکار کنیم لطفا ما را راهنمایی کنید خیلی از همکاران من در مدارس همین مشکل را هم دارند ما سال های زیادی در کار تدریس و مطالعه معلومات جدید هستیم خیلی افراد می بینیم که با سطح معلومات پایین با مدرک های کارشناسی را در دانشگاه های غیر انتفاعی و آزاد و علمی کاربردی و ....امکان ادامه تحصیل دارند و مدرکشان معادل نیست اما ما حتی نمی توانیم در آزمون دانشگاه آزاد یا پیام نور شرکت کنیم درصورتی که این اجازه را داشته باشیم در کارشناسی ارشد دولتی هم قبول می شویم .هیچ مسؤولی پاسخ گو نیست .

پاسخ را درادامه مطلب بخوانید .....


ن : DELAVAK
ت : 89/12/21

در  ایران اغلب پسران و دختران قبل از ازدواج با خانواده خود زندگی می کنند و تنها پس از ازدواج  به استقلال می رسند.

حتی در برخی مناطق پسران بعد از ازدواج هم مدتی در خانه پدری می مانند تا عروس خانم آداب زندگی را بیاموزد. حالا اولویت پسرها و دخترها ازدواج نیست .

 برای بسیاری از آنها تحصیل ، کار ، درآمد مناسب و استقلال

مهم تر از ازدواج است. سن ازدواج هم بالا رفته و بالاتر هم می رود. 

در کلان شهرهای ایران تعداد پسران و دخترانی که قبل از ازدواج خانه پدری را ترک کرده و به زندگی مجردی روی می آورند در حال افزایش است. سازمان جوانان که یک نهاد دولتی است آمار داده که

 30 درصد جوانان در شهرهای بزرگ ایران زندگی مجردی دارند.

زندگی مجردی خوب است یا بد ؟

 هرچه هست حالا دیگر پدیده ای رایج است.

 زندگی مجردی دختران به خصوص  عده زیادی را نگران کرده است . خانم الناز محمدی خبرنگار گروه جامعه خبرآنلاین در گزارشی خواندنی نظر ات یونسکو، سازمان ملی جوانان  و  چند تن از کارشناسان مسایل اجتماعی را در کنار هم جمع آوری کرده است. حلاصه ای از این گزارش را در ادامه مطلب می خوانیم ...

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد «یونسکو» : زندگی مجردی در دنیا با افزایش 46 درصدی مواجه شده. بیشترین نرخ این افزایش در کشورهایی مانند ایتالیا، کانادا و سوئیس مشاهده می شود. در ایران رشد زندگی مجردی بالا است، اما آمار دقیقی در این باره وجود ندارد.

سازمان ملی جوانان : تعداد زیادی از جوانان در تهران زندگی مجردی دارند . آمار روی آوردن جوانان به زندگی مجردی در 6 کلانشهر تهران، شیراز، مشهد، اصفهان، تبریز و اهواز به 30 درصد رسیده است. خانواده‌ها خواسته یا ناخواسته زمینه را برای زندگی مجردی فرزندانشان فراهم می‌کنند به خصوص افزایش سن ازدواج به این پدیده دامن زده و حتی بسیاری از جوانان زندگی مستقل و مجردی را به تشکیل خانواده ترجیح می‌دهند.

آسیب شناس و متخصص علوم رفتاری ( مرد)  : افزایش زندگی تک زیستی، گسترش پذیرش دختران در دانشگاه ها و مراکز علمی و اشتغال آنها در سازمانها و نهادهای دولتی و خصوصی، باعث افزایش زندگی مجردی دختران شده است. زندگی مجردی در دختران از دوره دانشجویی آغاز شده و  دختران به این نوع زندگی عادت می کنند به طوریکه حتی بعد از پایان تحصیلات نیز به آن ادامه می دهند.

مدیر کل فرهنگی سازمان ملی جوانان ( مرد) : روی آوردن جوانان و بچه های کشور به اتاقهای شخصی خود مقدمه ای برای روی آوردن آنها به زندگی مجردی در سالهای بعدی زندگی خود است. در حال حاضر زنگ خطر زندگی مجردی در کشور زده شده و متاسفانه در مورد این مشکل هم سکوت می‌شود.

یک روانپزشک ( مرد)  : در گذشته‌های نه چندان دور والدین نگران دوران پیری خود و زندگی در سرای سالمندان بودند. اما امروز این نگرانی رنگ دیگری به خود گرفته است و آنها باز هم نگران تنها ماندن خود هستند اما این بار در دوران میانسالی و در خانه های خود. این روزها خانواده‌ها از حرف زدن درباره حس استقلال طلبی و آزادی فرزندان خود نگران هستند، از آنجا که این حس همراه با تمایل فرزندان به زندگی مجردی است برای خانواده ها ترسناک شده است.

یک جامعه شناس و استاد دانشگاه ( مرد)  : افزایش اشتغال زنان امروز که از زمینه های توسعه و مدرن شدن هر جامعه ای است باعث شده است آنها از نظر مالی به استقلال رسیده و این عمل باعث می شود این استقلال را در سایر زمینه ها نیز خواستار باشند. اولین گام استقلال طلبی این افراد رها شدن از سلطه خانواده است. اما در بررسی این پدیده باید به نکات مثبت آن نیز فکر کرد. بهترین الگوی استقلال دختران جوان در ایران استقلال در سایه نظارت خانواده و حمایت آنها با در نظر گرفتن حقوق فردی دختران است. لازم است به نکات مثبت این آزادی نیز توجه شود. باید این نکته را به جامعه آموزش داد که مجرد زیستن به فساد کشیده شدن نیست و یک نوع زندگی است که برای هر فردی در جامعه قابل تصور است.

یک مشاور خانواده ( خانم ) : مساحت و فضای فیزیکی خانه‌ها در گذشته طوری بود که دختران و پسران وقتی به سن بلوغ می‌رسیدند، فضای مستقلی در اختیارشان قرار می‌گرفت، در آن فضا جوان هر کاری که مورد علاقه‌اش بود انجام می‌داد، متاسفانه این روزها مساحت خانه‌ها به آپارتمان 50 تا 100 متری کاهش یافته است. بسیاری از دانشجویان در اوج جوانی، از نبود فضایی برای تفکر و آرامش در خانه گله می‌کنند.

رئیس سابق انجمن مددکاری کشور( مرد) :

افزایش سن ازدواج باعث می‌شود جوانان احساس کنند سربار خانواده های خود هستند به همین دلیل است که به زندگی مجردی روی می‌آورند. این تمایل جوانان به هر دلیلی که باشد این روزها بیش از پیش افزایش یافته و در حال مواجه شدن با مشکلی به نام زندگی های مجردی در کشور هستیم. این امر به طور حتم باعث افزایش انحراف های اجتماعی نیز می‌شود.

معاون پژوهشی و عضو هیأت علمی مرکز مطالعات جمعیتی آسیا و اقیانوسیه ( زن ) :

زنانی که در برخی شهرهای ایران به صورت مجردی زندگی می کنند اغلب به دلایل درسی و کاری و دور بودن از خانواده پدری به این زندگی رو آورده‌اند. بافت فرهنگی و اجتماعی جامعه و خانواده های ایرانی به شکلی است که جوانان تا هر سنی حتی تا بالای 30 سالگی همچنان با خانواده پدری زندگی می‌کنند و تنها با ازدواج است که از والدین جدا می‌شوند. تنها در برخی از شهرهای بزرگ و تعداد محدودی از خانواده های طبقات مرفه اجتماعی این رویه وجود دارد که احتمال فراگیری آن در میان دختران بقیه شهرها و اقشار جامعه وجود ندارد.

http://shirzaad1.persianblog.ir/post/843/


ن : DELAVAK
ت : 89/12/21

علی اصغر یزدانی  رئیس مرکز اموربین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش ، شیوه نامه آزمون اعزام به مدارس ایرانی در خارج از کشور سال 91-90 را به ادارات آموزش و پرورش ابلاغ کرد . آخرین فرصت ثبت نام ۲۰/۱۲/۸۹ ( بیستم اسفند ٨٩) می باشد. اعزام به مدارس خارج از کشور یکی از امتیازات مورد علاقه کادر آموزشی و اداری آموزش و پرورش است.

براساس بخشنامه مرکز سنجش آموزش وپرورش

مهلت ثبت نام به مدت چهار روزتاساعت ۱۷ روزسه شنبه

۲۴/۱۲/۸۹  تمدید شد .

   مواد و منابع آزمون عمومی و اختصاصی ، فرم های ثبت نام شماره ١ تا ۴ و فرم تعهد نامه را در لینک زیر ببینید:

http://mbm.medu.ir/


ن : DELAVAK
ت : 89/12/18

شروع ثبت نام دوره دکتری رشته های / مدیریت راهبردی / آینده پژوهی / مدیریت راهبردی دانش و.....

ثبت نام از ۳/۱۲/۱۳۸۹ لغایت ۳۱/۲/۱۳۹۰ 

توزیع کارت سه شنبه ۲۴/۳/۱۳۸۹ 

 تاریخ آزمون  صبح وعصر روزهای پنج شنبه وجمعه

مورخ ۲۶ و ۲۷/۳/۱۳۹۰ برای اطلاع از شرایط کامل روی گزینه های زیر کلیک کنید .......

سمت راست قسمت آگهی پذیرش ......

http://sndu.ac.ir/

روی بخشنامه ضوابط شرکت دروره دکتری مدیریت راهبردی ...

http://hrt.medu.ir/ 

ادامه مطلب را حتما بخوانید ........


ن : DELAVAK
ت : 89/12/18

نکات مفید برای مدیریت هزینه های زندگی

 این روزها زندگی کردن و خرج کردن بیشتر از بودجه امری عادی شده است. همانطور که اسکناس جای خود را به سکه می دهد، بین چک کشیدن  و پرداخت در آینده و پرداخت های نقدی اشتباه می شود. و یک زمان می بینید که سر یک تاریخ مقرر چندین چک دارید و حسابی خودتان را مقروض کرده اید.

پس انداز کردن عادتی است که باید از همین امروز شروع کنید. سعی کنید ذره ذره پولی را که به دستتان می رسد نگه دارید تا برای پرداخت موعد چک ها و هزینه هایتان دچار مشکل نشوید. اما زمانیکه می بینید برای هیچ کار دیگری پول ندارید، آنوقت است که باید یک فکر اساسی کنید.

چطور شروع کنید؟ سه مسئله مهم وجود دارد که باید به آن توجه کنید: هزینه ها، قرض ها و پس انداز برای اهداف خاص. هدف این است که خریدها و هزینه های غیر ضروری خود را کنترل کنید. بعد از آن، اهداف مالی مثل بازنشستگی، آینده فرزندانتان، خانه، ماشین و سایر نیازها باید مورد توجه قرار گیرند. علاوه بر این، گذاشتن بودجه ای برای پس انداز هم اهمیت زیادی دارد. در زیر به چند نکته برای شروع و حفظ یک بودجه موفق اشاره می کنیم.

فیش حقوق: نگاهی جدی به فیش حقوقتان بیندازید. اینکار به خوبی نشان می دهد که چه مقدار پول ماهانه به دستتان می رسد، چه قبوضی را باید چه موقع پرداخت کنید و وقتی اینها را بدانید آنوقت می فهمید چه وقتی می توانید ریخت و پاش داشته باشید.

لیست هزینه ها: همراه با خانواده بنشینید و لیستی از همه هزینه ها و سرمایه گذاری هایی که به صورت ماهانه انجام می دهید تهیه کنید. بعد ببینید که کدامیک اضافی است و باید حذف شود. یک کاربرگ یا حسابگر مخصوص بودجه داشته باشید، زمینه هایی که به شما مربوط می شود را نگه داشته و دیگری ها را پاک کنید. همچنین سعی کنید این لیست تا حد ممکن قابل درک باشد. و وظیفه نگهداری از آن را هم به عهده بگیرید.

کاهش هزینه ها: این شامل هزینه های سبک و روش مخصوص زندگی شماست. آخرین مدل موبایل به نظرتان خیلی قشنگ است اما آیا لازم است که حتماً آنرا داشته باشید؟ بیرون غذا خوردن هم یک هزینه بسیار هنگفت است و می توانید آنرا حذف کنید. قبوض آب و برق را هم می توانید با ایجاد تغییرات کوچک در روش زندگیتان بسیار کمتر کنید.

خرید عمده: این روزها خرید عمده خیلی مقرون به صرفه تر است چون تخفیفات بسیار خوبی روی آن می دهند.

هزینه های روزانه: هزینه های روزانه تان، آن خرده خرج هایی که ممکن است از قلم بیندازید، را یادداشت کنید. همچنین اگر بتوانید خرج و مخارجتان را به صورت روزانه یا حداقل هفته ای مدیریت کنید، مدیریت هزینه هایتان بسیار بهتر خواهد شد.

در زیر هر هزینه خاص، مبلغ مورد نظر را یادداشت کنید. زیر هزینه هایی که میزان آن تحت کنترل شما نیست 50 درصد بیشتر بنویسید. آخر کار اگر دیدید که چیزی ته کیفتان باقی ماند یعنی خوب بودجه بندی کرده اید. اما اگر کسری آوردید یعنی دارید بیشتر از آنچه که در توانتان است خرج می کنید به همین خاطر باید روی عادات خرج کردن خودتان یک بازنگری داشته باشید.

تطابق مخارج با بودجه: کار بسیار سختی است. اگر بنابر مسائل اورژانسی در یک ماه کسری بودجه آوردید، سعی کنید هر چه سریعتر دوباره روی روال بیفتید. در غیر اینصورت همه چیز زندگیتان بر هم می خورد و هر ماه بیشتر از آنچه که در می آورید خرج خواهید کرد. سعی کنید همیشه برای چنین موقعیت های اورژانسی پس انداز داشته باشید.

تعیین هدف: بودجه فقط برای کنترل خرج و مخارج ها نیست. باید بتوانید برای اهداف مختلف مثل بازنشتگی، خرید ماشین، خانه، آینده فرزندانتان و امثال این پس انداز داشته باشید. برای این منظور باید بعد از تقسیم بندی بودجه چیزی ته جیبتان بماند که برای آن اهداف خاص پس اندازش کنید.

برای آسانتر کردن کارتان یک نرم افزار مالی شخصی روی کامپیوترتان نصب کنید. از این مهمتر، آنچه نیاز دارید قطعیت و عادتی مثبت برای وارد کردن و حساب کردن صحیح همه هزینه ها، خرج و مخارج ها و پس اندازهایتان است. کار آسانی نیست اما مطمئن باشید که به نفعتان خواهد بود. http://www.mardoman.net/success/exmanage/


ن : DELAVAK
ت : 89/12/18

نمیدونم اون قدیما که مراسم عمر کشون میگرفتن یادتونه ؟؟؟

نمادی را درست می کردن با تزئینات فراوان / اون هم باچه شور وشعفی و تزئیناتی .....؟؟؟ از گردنبند گرفته تا ....

بعضی ها میگن این روز، روز کشته شدن عمر سعد است، کسی که حادثه عاشورا را با آن شرحی که همه می‌دانید برای امام حسین(ع) و اهل بیتش رقم زد، کسی که خون‌های پاک زیادی را در صحرای کربلا به زمین ریخت، کسی که زینب کبری(س) و دیگر زنان خاندان رسول(ص) را به اسارت برد و هزاران ظلم دیگری که در حق شیعیان روا داشت.

بعضی دیگر معتقدند : این مراسم برگرفته از روح ایرانی است برای مبارزه با اشغال ورزم فرهنگی بوده با هجوم اعراب وگرنه اگر ریشه مذهبی داشت که ازبین این همه خلفا و بزرگان اهل سنت چرا همه اش به حضرت عمر گیر دادن .....؟؟ این همه ناشی از عقیده شیعی نیست بلکه به تلافی شکست از نیروهای خلیفه واشغال ایران درزمان عمر است که به عنوان مراسم ماندگار خود / مادران ایرانی نسل به نسل در ذهن کوکانشان خواندند که همیشه یادشان باشد ازاشغالگران منزجر باشند ....

بنده معتقدم این مراسمی که با عنوان «عمرکشون» معروف شده است جشن گرفتن برای کشته شدن عمر سعد که قاتل اباعبدالله الحسین(ع) است، بوده و به غلط عوام نام عمر سعد را با خلیفه دوم اشتباه گرفته‌اند و شاید هم خرافه‌گرایی برخی و سوء استفاده برخی دیگر در این اتفاق بی‌تاثیر نبوده باشد.

نظر شما چیه .....؟


ن : DELAVAK
ت : 89/12/18

شاپور بختیار در ۱۹۱۴ در جنوب غربی ایران و از پدری به نام محمدرضا (معروف به سردار فاتح) و مادری به نام نازبیگم به دنیا آمد. خانوادهٔ او از طوایف ایل بختیاری بودند. پدربزرگ مادری بختیار، نجف‌قلی صمصام‌السلطنه، دو بار در ۱۹۱۲ و ۱۹۱۸ به نخست‌وزیری رسیده بود. مادر شاپور بختیار در هفت سالگی او فوت کرد.شاپور بختیار تحصیلات دورهٔ ابتدایی را در شهرکرد گذراند و تحصیلات متوسطه را ابتدا در اصفهان و سپس در بیروت پایتخت لبنان به پایان رساند. او مدرک دیپلم دبیرستان خود را در بیروت و از مدرسه‌ٔ فرانسوی بیروت دریافت کرد.وی در۱۹۳۶ به فرانسه رفت و در ۱۹۳۹ دکترای خود را در زمینهٔ علوم سیاسی از دانشگاه سوربن دریافت کرد. او در ضمن دو مدرک لیسانس در زمینه‌های حقوق و فلسفه نیز دریافت کرده بودپس از اشغال فرانسه در جنگ جهانی دوم وارد نهضت مقاومت ملی فرانسه شد و بعنوان یکی از سربازان فرانسه (ارتش سربازان خارجی مقیم فرانسه) در گُردان اورلئان شرکت داشت.


ن : DELAVAK
ت : 89/12/18

وضعیت دانشگاه فرهنگیان/ آموزش و پرورش ملزم به رعایت قوانین دانشگاهی

معاون شورای عالی انقلاب فرهنگی با تشریح آخرین وضعیت دانشگاه فرهنگیان گفت: آموزش و پروش ملزم به رعایت قوانین سایر دانشگاهها است.

بابک نگاهداری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: پیش از این با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر بود دانشگاه فرهنگیان زیر نظر وزارت علوم راه اندازی شود اما در جلسه اخیر شورا مصوب شد که وزارت آموزش و پرورش متولی تأسیس این دانشگاه باشد.

وی اظهار داشت: البته این دانشگاه نیز مانند سایر دانشگاهها باید مطابق مقررات وزارت علوم فعالیت کند و در خصوص مسائل مربوط به هیئت علمی و سایر موارد تابع ضوابط و مقررات وزارت علوم خواهد بود.

 معاون شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: زیر نظر آموزش و پرورش قرار گرفتن به مفهوم خروج از مقررات دانشگاهی نیست و وزارت آموزش و پرورش نیز در خصوص این دانشگاه ملزم به رعایت مقررات مانند سایر دانشگاهها است.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان با هدف ارتقای سطح علمی، آموزشی و پژوهشی فرهنگیان آموزش و پرورش و معلمان و ساماندهی آموزش عالی در حوزه آموزش و پرورش راه اندازی می شود.

جمعه 13 اسفند 1389   منبع: mehrnews   کد خبر:6961 


ن : DELAVAK
ت : 89/12/18

 تگاهی به ساختار دانشگاه فرهنگیان

اين روزها تلاش هاي زيادي براي تاسيس دانشگاه فرهنگيان واحياي تربيت معلم درحال وقوع است كه موافقان ومخالفان بسياري نيز دارد  . ليكن در در خصوص اهمیت و  نقش راهبردی تربيت معلم در آموزش وپرورش کشور هيچكس ترديد ي ندارد .

دراكثر كشورهاي دنيا مطالعات وپژوهش هاي علمي مختلفي صورت گرفته است وروش های مختلفی نیز درتربیت معلم دارند كه از طريق مراكز پژوهشي آموزش وپرورش  نيز باید مطالعات لازم صورت گرفته و مسئولان هم به نتايج اينگونه پژوهش ها توجه نمایند .

از سال 1387 وبا ابلاغ قانون مديريت خدمات كشوري ، به دلیل نگرش سودوزيان مادي و  جزئی نگر به امرتربيت معلم ، لطمات و خسران هنگفتی را  متحمل شده ايم و به لحاظ تامين معلم  به علت بروز یک ديدگاه نوپدید به نام تعطيلي تربيت معلم وتامين نيرو فقط از  طريق دانشگاهها ( یا همان قانون مديريت خدمات كشوري ) در چند سال آينده با بحران جدي مواجه خواهيم بود .

 یکی از دلایل عمده چنین اتفاقی این بود که در آن زمان تصمیم گیری در باره این موارد بر عهده وزارت آموزش وپرورش  قرار نداشت، ونتوانست نقش تاثير گذاري درآن ايفا نمايد ومسولان وقت آموزش وپرورش هم نه تنها هيچ دفاعي از آن نكردند كه خود چندين مرتبه لايحه لغو يا اصلاح قانون متعهدين خدمت به وزارت آموزش وپرورش را به هيات دولت بردند . بعداز روي كار آمدن دولت هشتم و با جمع بندی این تجربه دردناک  راه حل پيش رو تاسيس  مجتمع آموزش عالي پيامبر اعظم (ص) دانسته شد و از تجميع مراكز تربيت معلم وآموزشكده هاي فني وحرفه اي تشكيل گرديد . امر تصمیم گیری و نظارت برمراكز تربيت معلم وآموزشكده هاي فني وحرفه اي به يكباره  از مدیریت کل آموزش وپرورش استان ها منتزع و با شعار راهبردی  استقلال مراكز تربيت معلم  واحياي تربيت معلم  از سطح  ديپلم  تا ارتقاء علمي ومهارتي معلمان  به مدیریت مجتمع آموزش عالي پيامبر اعظم (ص) سپرده شد  با این هدف که یک جامعیت و انسجام حداکثری در کلیه ارکان مسئول در تربيت معلم پدیدار شود. البته، برخی از کشورها نيز بدین امر مبادرت ورزیده اند و از پیشگامی خود در پیاده کردن این تفکر نوین و پیشرفته جامع نگر مفتخرند و جالب توجه اینکه آنها توانستند به خوبی از عهده چالش با تربيت معلم برايند و کمترین خسارات را تجربه کنند.ولي نگاهي به عملكرد چالشي اين مجتمع مي تواند راه را براي آينده هموارتر نمايد .

 در حال حاضر هر از گاهی نظرات مختلفي درخصوص تربيت معلم ودانشگاه فرهنگيان ارائه مي گردد.

بحرانهایی نظیروضعييت فعلي كه درآن هيچگونه رابطه منطقي بين استان ها وتربيت معلم وجود ندارد واز طرف مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم (ص) نيز امكان نظارت بر مراكزتربيت معلم موضوعي غير عملي مي باشد ، تبعات پیچیده و گوناگون آنها كه خود را هرروز بروز و نشان می دهند .

در این راستا، نقش هيات امنايي كردن دانشگاه در هراستان وهويت مستقل دانشگاهي دراستان ها در جلوگیری از مشكلات و کنترل لازم  انکار ناپذیر است .

 ممانعت از قطع ارتباط بين تربيت معلم ومدرسه موضوعي است  كه از طريق اداره كل آموزش وپرورش استان ها امكانپذير مي باشد . ورود نيروهاي كارآمدبه تربيت معلم ( مدرسان ) وحتي دانشجويان  ، تنها با فعالیت مؤثروارتباط سازماني تعريف شده بين مديركل استان وتربيت معلم آن استان  و حمایت ساختارهای ذيربط قابل  پیاده شدن می باشد. به نحوی که ضروری است  تجویز هر گونه اقدام در دانشگاه فرهنگيان هراستان با نظر هيات امنا دانشگاه فرهنگيان آن استان كه درراس آن استاندار و مديركل آموزش وپرورش آن استان قراردارد  فعالیت صورت پذیرد                                                                                                                                                                       

 معضل مهم ديگر آن است که با توجه به عدم جامعیت  و پراکندگی ساختار های تربيت معلم در کشور، اين مراكز  نتوانسته است از حمایت مستقیم و همه جانبه مسولان استان ها در جهت ایفای کامل مسئولیت های خود در تأمین معلم و آموزش نيروي انساني   برخوردار شود و بعلاوه باید برای افراد غیر متخصص  كه وارد تربيت معلم شده ویا نيروي مازاد چاره اندیشی شود  . لذا عملا اينگونه جابجايي ها به جز از طريق تعامل مستقيم وبلافصل بين دانشگاه فرهنگيان ومديركل آموزش وپرورش استان امكانپذير نيست وبايد ارتباط منطقي از نظر ساختاري نيز بين بالاترين مقام اجرايي آموزش وپرورش يك استان كه نماينده وزير مي باشد با ساير مجموعه هاي داخل هراستان بوجود بیاید .                                                                

 خوشبختانه تجربه دانشگاههاي علوم پزشكي وزارت بهداشت در کشور از مدتها قبل به عنوان یک تشکیلات باسابقه با واگذاری های انجام شده به وزارت بهداشت ، به یک نهاد برنامه ریزی و نظارتی در حوزه تربيت پزشك وارتباط بابيمار وبيمارستان تجربه ي خوبي است .

با توجه به تشكيلات  علمی یکسان،  نظام آموزشی مشترک در دانشگاه هاي تحت پوشش آن ، سنخیت بسیار زیاد کاری و  موارد فوق الذکر، به منظور حفظ و تضمین حوزه تربيت معلم ، مطابق با چارت پیشنهادی، دانشگاه فرهنگيان هراستان به لحاظ ساختاری در زیر مجموعه  وزارت آموزش وپرورش قرارگيرد ، به طوری که در این ساختار کاملاً منسجم و همه جانبه، امر تولید انسانی وآموزش ( تامين وتربيت نيروي انساني ) در یک هماهنگی و ارتباط مستقیم حداکثری، امکان همکاری تنگاتنگ و یکپارچه را در برخورد با معضلات تربيت معلمان  کشور و تأمین نيروي موردنياز پیدا کنند


ن : DELAVAK
ت : 89/12/18

۱۶ اسفند ۱۳۸۸ آغازی بود برای قدم گذاشتن درراه خدمتی دیگر برای دوستان وعلاقمندان به وبلاگ اندیشگاه معلم (کانون تفکر) Think Tank/ درآستانه یکسالگی آغاز بکار این وبلاگ از همه علاقمندان ودوستان عزیزی که منو راهنمایی وکمک کرده اند صمیمانه قدردانی می نمایم


ن : DELAVAK
ت : 89/12/18

عید در لغت به معنی بازگشتن است. و بهانه ای است برای بازگشت به خویشتن و احساس مسوولیت و تحول درونی.

امام علی (ع) می فرماید: " هر روز که در آن گناه نکنیم عید است."

عید نوروز

عید باستانی نوروز که هر سال با فرا رسیدن فصل بهار و رستاخیز طبیعت آغاز می شود، در ایران و افغانستان آغاز سال نو است. اما در کشورهای همسایه ی شمال ایران مثل تاجیکستان، آذربایجان و ترکمنستان که تقویم میلادی رواج دارد، شروع سال نو نیست و فقط به عنوان آغاز فصل بهار جشن گرفته می شود. در برخی از متن های کهن ایران از جمله شاهنامه ی فردوسی و تاریخ طبری، جمشید و در برخی دیگر از متن ها، کیومرث به عنوان پایه گذار نوروز معرفی شده اند.

در نوروز، مردم نخست به دیدن بزرگان خانواده، بیماران و اهل قبور می رفتند و ادای احترام می کردند سپس عید دیدنی آغاز می شد. پیش از دید و بازدیدها، هر فرد از خدا میخواست که در سال نو روان او را پاک و آرام نگه دارد.

 سران دولت هخامنشی در مصر که از ایالتهای ایران به شمار می رفت، آیین های نوروز را رواج داده بودند و با اعزام سفیر به حبشه (اتیوپی) از حاکم این سرزمین خواسته بودند که نوروز را به رسمیت بشناسد. اردشیر بابکان، بنیان گذار سلسله ی ساسانیان، در سال 230میلادی پس از شکست دادن دولت روم از آن ها خواست نوروز را به رسمیت بشناسند. این درخواست مورد پذیرش مجلس سنای روم قرار گرفت.

در دوران ساسانیان متداول بود که در بامداد نوروز، مردم به یکدیگر آب بپاشند، چون آن را نشانه ی آبادانی و برکت میدانستند. از زمان هرمز اول مرسوم شد که مردم در شب نوروز آتش روشن کنند. هم چنین از زمان هرمز دوم، رسم دادن سکه در نوروز به عنوان عیدی متداول شد.

در تاریخ 10 فروردین 1388، مجلس کانادا، اولین روز بهار را به عنوان عید نوروز(NOWRUZ  DAY) . عیدملی ایرانیان و بسیاری اقوام دیگر نام گذاری کرد و درتاریخ 8 مهر 1388، سازمان علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد، نوروز را به عنوان میراث معنوی جهانی، به ثبت رساند.


ن : DELAVAK
ت : 89/12/16

تست مرد شناسي / نظر خانم ها درمورد مردان  چه وحشتناكه .....؟؟؟؟؟؟مردهاش بخونن وحواسشون جمع باشه ؟؟؟

سؤال اول

-چرا خدا مردها را از روی زمین برنمی دارد؟

1. از نظر خدا مردها وجود خارجی ندارند.

2. مگه ما روی زمین مرد هم داریم.

3. وجود اینگونه از درندگان برای موازنه جمعیت روی زمین ضروری به نظر میرسد.

4. حالا چه عجله ایه؟

سؤال دوم

- هدف خداوند از آفرینش مردها چی بود؟

1. هدف خاصی نبود.

2. گل اضافی بود.

3. نسخه آزمایشی بود.

4. اصلا کار خدا نبود.

سؤال سوم

- اگه خدا مردها را نمی آفرید چی می آفرید؟

1. چیز خاصی نمی آفرید

2. پیراشکی

3. خروس دریایی

4. فضای خالی

سؤال چهارم

- اگر جمعیت مردها منقرض شود چه می شود؟

1. مگه قراره اتفاقی بیافته؟

2. خارشتر کویر لوت که آفت نداره.

3. اکوسیستم به شرایط بدون انگل برمی گردد.

4. یه هیولا کمتر، دنیا قشنگتر.

سؤال پنجم

- چه وقت مردها عاشق می شوند؟

1. چه وقت مردها عاشق نمی شوند!

2. هر وقت مامانشون بگه.

3. چون یکدفعه می شوند خودشان هم نمی دانند که کی می شوند.

4. یک روز از همین روزا!

سؤال ششم

- مردها چه وقت عشق قبلی خود را فراموش می کنند؟

1. در همون وقتی که عشق جدید خود را کشف می کنند.

2. جدید و قدیم نداره فقط بازیگر نقش زن عوض میشه.(قانون 4 نیوتن)

3. بستگی تام و تمام به میزان تست استرون دارد.

4. رابطه مستقیم با نظر مادر بزرگ کودک فهیم دارد.

سؤال هفتم

- مردها در مقوله ایجاد یک رابطه عشقی جدید در حکم چه چیزی هستند؟

1. فنر با ثابت بالا

2. پارچه استرژ

3. یک نوع ماده الاستیک با ساختار ناشناخته.

4. کش تیرو کمان

سؤال هشتم

- مردها معمولا هر چند مدت یکبار عاشق می شوند؟

1. هر شب

2. هر وقت که خدا بخواد.

3. هر وقت تست استرون بگه.

4. سایکل تایم خاصی ندارند.

سؤال نهم

- مردها وقتی تصمیم به ازدواج می گیرند چه کار می کنن؟

1. اون موقع نمی تونن کار خاصی بکنن!

2. تمام تلاششون رو می کنن که بتونن 1 کاری بکنن!

3. به مامانشون می گن که 1 کاری بکنه چون دیگه وقتشه که اونا رسما خیلی کارا بکنن!

4. می رن کلاس آمادگی جسمانی!

سؤال دهم

-وقتی مردها تصمیم می گیرن ازدواج کنن چی می گن؟

1. چیزی نمی گن چون وقت عمله

2. وقت نمی کنن چیزی بگن

3. اولش چیزی برا گفتن ندارن ولی بعد که خرشون از پل گذشت نطقشون باز میشه.

4. در این برهه از تاریخ طبیعی هیچ *** نمی فهمه که اونا چی می گن.

سؤال یازدهم

- مردها چطور زن زندگی شون رو می گیرن؟

1. با دست

2. با تور

3. با چنگول

4. با زبون

سؤال دوازدهم

- معیار مردها برای انتخاب همسر چیه؟

1. هر که پیش آمد خوش آمد.

2. به روش جستوجوی ترتیبی در لیست سیاه

3. ده بیست سی چهل

4. به قول مادر بزرگ پسر بچه نفهم دختر مثل پارچه می مونه هر روز 1 مدل بهترش میاد وایمیستن بهترش بیاد.

http://www.female-male.mihanblog.com/%


ن : DELAVAK
ت : 89/12/16
ن : DELAVAK
ت : 89/12/16
ن : DELAVAK
ت : 89/12/16

ادامه مطلب را ببینید وبرای اطلاعات بیشتر روی هرکدام کلیک کنید ....

حافظ خیامسعدیفردوسیمولوینظامی

پروین اعتصامیرودکیعطارسناییوحشیناصرخسرو

 

خواجوی کرمانیمنوچهریباباطاهر عریانانوریمسعود سعد سلمانخاقانی

فرخی سیستانیعراقیاوحدیصائب تبریزیمحتشم کاشانیشیخ محمود شبستری

اقبال لاهوریسیف فرغانیشیخ بهاییهاتف اصفهانیابوسعید ابوالخیرملک‌الشعرای بهار

 

جامیفروغی بسطامیعبید زاکانیامیرخسرو دهلویعبدالواسع جبلیفخرالدین اسعد گرگانی

 

فیض کاشانیسلمان ساوجیقاآنیعرفی شیرازیبیدل دهلویرضی‌الدین آرتیمانی

 

رهی معیریکسایی


ن : DELAVAK
ت : 89/12/15

When creating Husbands, God promised Women that good and ideal Husbands would be found in all corners of the world............

And then He made the earth round

 وقتي خدا داشت شوهر را خلق

 ميكرد به زنان قول داد كه  شوهر خوب و ايده آل در هرگوشه از جهان يافت خواهد شد و .

سپس او زمين را گرد آفريد......!!!! 

البته اینو من نمیگم / نظر بعضی خانم های محتر مه.....

مطلب ارسالی از :  محمدی عزیز ...وبا سپاس فراوان


ن : DELAVAK
ت : 89/12/15
گه من معلم ایشون بودم بخاطر اینهمه خلاقییت وهوش واستعداد ش در تقلب ......  نمره شوبدون تقلب    ۲۰   می دادم ....شما چی .......؟؟؟؟؟؟

http://s1.picofile.com/file/6238721326/3f35f584_e46c_4b3d_990d_e20574ee206c.jpg


ن : DELAVAK
ت : 89/12/15

دانستنی های بسیار مفید خانه داری

برای درخشندگی مو

Add one teaspoon of vinegar to hair, then wash hair

یك قاشق سركه به موهای خود زده، سپس آب بكشید

To get pure and clean ice

برای به دست آوردن یخ پاك و تمیز

Boil water first before freezing

آب را اول بجوشانید

To make the mirror shine

برای درخشندگی آینه

Clean with spirits

آن را با اسپرایت پاك كنید

To remove chewing gum from clothes

برای پاك كردن آدامس از روی لباس

Keep the cloth in the freezer for an hour

لباس را به مدت 1 ساعت در فریزر قرار دهید

For polished to make white clothes

برای جلا بخشیدن به لباس های سفید

Soak white clothes in hot water with a slice of lemon for 10 minutes

لباس را همراه با یك تكه لیمو به مدت 10 دقیقه در آب داغ خیس كنید

To avoid tears while cutting onions

برای جلوگیری از ریزش اشك هنگام پوست كندن پیاز

Chew gum

آدامس بجوید

To boil potatoes quickly

برای جوشاندن سریع سیب زمینی

Skin one potato from one side only before boiling

پیش از جوشاندن سیب زمینی را فقط از یك جهت پوست بگیرید

To boil eggs quickly

برای جوشاندن سریع تخم مرغ

Add salt to the water and boil

به آب آن نمك اضافه كنید

To check freshness of fish

برای امتحان تازه بودن ماهی

Put it in a bowl of cold water. If the fish floats, its fresh

آن را در یك كاسه آب سرد بگذارید. در صورتی كه ماهی شناور شود تازه است

To check freshness of eggs

برای امتحان تازگی تخم مرغ

Put the egg in water. If it becomes horizontal, its fresh. If it becomes slanting, its 3-4 days old. If it becomes vertical, its 10 days old. If it floats, its stale

آن را در آب بگذارید اگر به صورت افقی قرار گرفت تازه است. اگر به صورت كج قرار گرفت 3-4 روزه است. اگر عمودی قرار گرفت 10 روزه است. اگر شناور شد كهنه است

To remove ink from clothes

برای پاك كردن اثر جوهر از روی لباس

Put toothpaste on the ink spots generously and let it dry completely, then wash

خمیر دندان را روی لكه جوهر قرار دهید و بگذارید خشك شود سپس بشویید

Ants to escape

برای فرار مورچه ها

Keep the skin of cucumbers near the place or ant hole

پوست خیار را نزدیك سوراخ مورچه‌ها قرار دهید

To get rid of mice or rats

برای خلاص شدن از دست موش

Sprinkle black pepper in places where you find mice or rats. They will run away

در محلی كه موش را پیدا كرده‌اید فلفل سیاه بپاشید. موشها فرار خواهند كرد

To get rid of mosquitoes at night

برای خلاص شدن از دست حشرات در هنگام شب

Keep leaves of mint near your bed or pillows and in around the room

برگهای نعنا را نزدیك تخت و بالش و در اطراف اطاق خود قرار دهید

با سپاس ازمطلب ارسالی :  سرکار خانم  محمدی


ن : DELAVAK
ت : 89/12/15
www.sohagroup.com

علت گرانی تخم مرغ را از طرز تهیه آن کشف کنیم ....؟

 نیمروی دخترها و پسرها    -       طنز

اول دخترها:

۱. توی ماهیتابه روغن میریزن

۲. اجاق گاز زیر ماهیتابه رو روشن میكنن

۳. تخم مرغها رو میشكنن و توی ماهیتابه میریزن

۴. کمی نمک اضافه می کنند

۵. چند دقیقه بعد نیمروی آماده رو نوش جان میكنن

اما پسرها:

۱. توی كابینتهای بالایی آشپزخونه دنبال ماهیتابه میگردن

۲. توی كابینتهای پایینی دنبال ماهیتابه میگردن و بلاخره پیداش میكنن

۳. ماهیتابه رو روی اجاق گاز میذارن

۴. توی ماهیتابه روغن میریزن

۵. توی یخچال دنبال تخم مرغ میگردن

۶. یه دونه تخم مرغ پیدا میكنن

۷. چند تا غر می زنن

۸. دنبال كبریت میگردن

۹. با فندك اجاق گاز رو روشن میكنن و بوی سركه همراه دود آشپزخونه رو بر میداره

۱۰. ماهیتابه رو میشورن (بگو چرا روغنش بوی ترشی میداد!

۱۱. ماهیتابه رو روی اجاق گاز میذارن و بالاخره روغن رو پیدا کرده و توش روغن واقعی میریزن

۱۲. تخم مرغی كه از روی كابینت سر خورده و كف آشپزخونه پهن شده رو با دستمال پاك میكنن

۱۳. چند تا غر می زنن میرن و لباس میپوشن

۱۴. میرن سراغ بقالی سر كوچه و 20 تا تخم مرغ میخرن و برمیگردن

۱۵. تلویزیون رو روشن میكنن و صداش رو بلند میكنن

۱۶. روغن سوخته رو میریزن توی سطل و دوباره روغن توی ماهیتابه میریزن

۱۷. تخم مرغها رو میشكنن و توی ماهیتابه میریزن

۱۸. دنبال نمكدون میگردن

۱۹. نمكدون خالی رو پیدا میكنن و غر می زنن

۲۰. دنبال كیسهء نمك میگردن و بلاخره پیداش میكنن

۲۱. نمكدون رو پر از نمك میكنن

۲۲. صدای گزارشگر فوتبال رو میشنون و میدون جلوی تلویزیون

۲۳. نمكدون رو روی میز میذارن و محو تماشای فوتبال میشن

۲۴. بوی سوختگی رو استشمام میكنن و میدون توی آشپزخونه

۲۵. چند تا غر میزنن و تخم مرغهای سوخته رو توی سطل میریزن

۲۶. توی ماهیتابه روغن و تخم مرغ میریزن

۲۷. با چنگال فلزی تخم مرغها رو هم میزنن

۲۸. صدای گــــــــــل رو از گزارشگر فوتبال میشنون و میدون جلوی تلویزیون

۲۹. سریع برمیگردن توی آشپزخونه

۳۰. تخم مرغهایی كه با ذرات تفلون كنده شده توسط چنگال مخلوط شده رو توی سطل میریزن

۳۱. ماهیتابه رو میندازن توی سینك

۳۲. دنبال ظرفهای مسی میگردن

۳۳. قابلمهء مسی رو روی اجاق گاز میذارن و توش روغن و تخم مرغ میریزن

۳۴. چند دقیقه به تخم مرغها زل میزنن

۳۵. یاد نمك میفتن و میرن نمكدون رو از كنار تلویزیون برمیدارن

۳۶. چند ثانیه فوتبال تماشا میكنن

۳۷. یاد غذا میفتن و میدون توی آشپزخونه

۳۸. روی باقیماندهء تخم مرغی كه كف آشپزخونه پهن شده بود لیز میخورن

۳۹. چند تا غر میزنن و بلند میشن

۴۰. نمكدون شكسته رو توی سطل میندازن

۴۱. قابلمه رو برمیدارن و بلافاصله ولش میكنن

۴۲. چند تا فحش میدن و انگشتهاشون كه سوخته رو زیر آب میگیرن

۴۳. با یه پارچهء تنظیف قابلمه رو برمیدارن

۴۴. پارچه رو كه توسط شعله آتیش گرفته زیر پاشون خاموش میكنن

۴۵. نیمروی آماده رو جلوی تلویزیون میخورن و غر میزنن

 باسپاس ازمطلب ارسالی : خ خجسته


ن : DELAVAK
ت : 89/12/15

اين روزها، جنبشى در اروپا راه افتاده به نام غذاى  آهسته ( Slow Food ). اين جنبش مي‌گويد که  مردم بايد به آهستگى بخورند و بياشامند ، وقت کافى  براى چشيدن غذايشان داشته باشند، و بدون هرگونه عجله و شتابى با افراد خانواده و دوستانشان  وقت بگذرانند. غذاى آهسته در نقطه مقابل غذاى سريع (Fast Food) و الزاماتى که در سبک زندگى  به همراه دارد قرار مي‌گيرد. غذاى آهسته پايه جنبش  بزرگترى است که توسط مجله بيزنس طرح شده و  يک "اروپاى آهسته" ناميده شده است. اين جنبش اساساً حس شتاب و ديوانگي به وجود آمده بر اثر نهضت جهانى شدن را زير سوال مي‌برد. نهضتى که  کميّت را جايگزين کيفيت در همه شئون زندگى ما کرده است. مردم فرانسه با وجودى که ٣٥ ساعت در هفته کار  مي‌کنند امّا از آمريکائي‌ها و انگليسي‌ها مولّدترند .  آلماني‌ها ساعت کار هفتگى را به 28/8 ساعت  تقليل داده‌اند و مشاهده کرده‌اند که بهره‌ورى و قدرت  توليدشان ٢٠%   افزايش يافته است. اين گرايش به  آهستگى و کندکردن جريان شتاب آلود زندگى، حتى  نظر آمريکائي‌ها را هم جلب کرده است.  البته اين گرايش به عدم شتاب، به معنى کمتر کار  کردن يا بهره‌ورى کمتر نيست. بلکه به معنى انجام  کارها با کيفيت، بهره‌ورى و کمال بيشتر، با توجه  بيشتر به جزئيات و با استرس کمتر است. به معنى  برقرارى مجدّد ارزش‌هاى خانوادگى و به دست آوردن  زمان آزاد و فراغت بيشتر است. به معنى چسبيدن به حال در مقابل آينده نامعلوم و تعريف نشده است. به معنى  بها دادن به يکى از اساسي‌ترين ارزش‌هاى انسانى يعنى  ساده زندگى کردن است.

هدف جنبش آهستگى، محيط‌هاى کارى کم تنش‌تر، شادتر  و مولّدترى است که در آن‌، انسان‌ها از انجام دادن کارى  که چگونگى انجام دادنش را به خوبى بلدند، لذت مي‌برند.  اکنون زمان آن فرا رسيده است که توقف کنيم و درباره  اين که چگونه شرکت‌ها به توليد محصولاتى با کيفيت بهتر،  در يک محيط آرامتر و بي‌شتاب و با بهره‌ورى بيشتر  نياز دارند، فکر کنيم.  بسيارى از ما زندگى خود را به دويدن در پشت سر  زمان مي‌گذرانيم امّا تنها هنگامى به آن مي‌رسيم که بر  اثر سکته قلبى يا در يک تصادف رانندگى به خاطر عجله براى سر وقت رسيدن به سر قرارى، بميريم.  بسيارى از ما آنقدر نگران و مضطرب زندگى خود  در آينده هستيم که زندگى خود در حال حاضر، يعنى  تنها زمانى که واقعاً وجود دارد را فراموش مي‌کنيم. همه ما در سراسر جهان، زمان برابرى در اختيار داريم. هيچکس بيشتر يا کمتر ندارد. تفاوت در اين است  که هر يک از ما با زمانى که در اختيار داريم چکار  مي‌کنيم. ما نياز    داريم که هر لحظه را زندگى کنيم. به گفته جان ‌لنون، خواننده معروف: زندگى آن چيزى است که براى تو اتفاق مي‌افتد، در حالى که تو سرگرم  برنامه‌ريزي‌هاى ديگرى هستى.

* به شما به خاطر اين که تا پايان اين مطلب  را خوانديد تبريک مي‌گوئيم. بسيارى هستند که  براى هدر ندادن زمان، از وسط مطلب آن را رها مي‌کنند تا از قافله جهانى شدن


ن : DELAVAK
ت : 89/12/15

مراتب عدالت از دیدگاه امام خمینی    

صحيفه امام    ج‏12    485    كاهش اختلافات در سطح جامعه. .....  ص : 485

                        صحيفه امام، ج‏12، ص: 480

پيام راديو- تلويزيونى [به ملت ايران (استقرار عدالت حقيقى)].

زمان: 7 تير 1359/15 شعبان 1400.

مكان: تهران، جماران.

موضوع: استقرار عدالت حقيقى در زمان مهدى موعود (عج).

مناسبت: ميلاد مبارك حضرت ولى عصر (عج).

مخاطب: ملت ايران.

بسم اللَّه الرحمن الرحيم.

اين عيد سعيد پانزده شعبان را به همه مسلمين و به همه ملت ايران تبريك عرض مى‏كنم. ماه شعبان ماه بزرگى است كه در آن، در سوم آن، بزرگ مجاهد عالم بشريت متولد شد و در پانزده آن، حضرت مهدى موعود- ارواحناله الفداء- پا به عرصه وجود گذاشت ..

مهدى موعود (ع) تنها منجى حقيقى بشريت.

و قضيه غيبت حضرت صاحب، قضيه مهمى است كه به ما مسائلى مى‏فهماند. مِن جمله اينكه براى يك همچو كار بزرگى كه در تمام دنيا عدالت به معناى واقعى اجرا بشود در تمام بشر نبوده كسى الّا مهدى موعود- سلام اللَّه عليه- كه خداى تبارك و تعالى او را ذخيره كرده است براى بشر. هر يك از انبيا كه آمدند، براى اجراى عدالت آمدند و مقصدشان هم اين بود كه اجراى عدالت را در همه عالم بكنند لكن موفق نشدند. حتى رسول ختمى- صلى اللَّه عليه و آله و سلم- كه براى اصلاح بشر آمده بود و براى اجراى عدالت آمده بود و براى تربيت بشر آمده بود، باز در زمان خودشان موفق نشدند به اين معنا، و آن كسى كه به اين معنا موفق خواهد شد و عدالت را در تمام دنيا اجرا خواهد كرد، نه آن هم اين عدالتى كه مردم عادى مى‏فهمند كه فقط قضيه عدالت در زمين براى رفاه مردم باشد بلكه عدالت در تمام مراتب انسانيت. انسان اگر هر انحرافى پيدا كند، انحراف عملى، انحراف روحى، انحراف عقلى، برگرداندن اين انحرافات را به معناى خودش اين‏  ايجاد عدالت است در انسان. اگر اخلاقش اخلاق منحرفى باشد، از اين انحراف وقتى به اعتدال برگردد، اين عدالت در او تحقق پيدا كرده است. اگر در عقايد يك انحرافاتى و كجيهايى باشد، برگرداندن آن عقايد كج به يك عقيده صحيح و صراط مستقيم، اين ايجاد عدالت است در عقل انسان. در زمان ظهور مهدى موعود- سلام اللَّه عليه- كه خداوند ذخيره كرده است او را از باب اينكه هيچ كس در اولين و آخرين، اين قدرت برايش نبوده است و فقط براى حضرت مهدى موعود بوده است كه تمام عالم را، عدالت را در تمام عالم گسترش بدهد، و آن چيزى كه انبيا موفق نشدند به آن با اينكه براى آن خدمت آمده بودند، خداى تبارك و تعالى ايشان را ذخيره كرده است كه همان معنايى كه همه انبيا آرزو داشتند، لكن موانع، اسباب اين شد كه نتوانستند اجرا بكنند، و همه اوليا آرزو داشتند و موفق نشدند كه اجرا بكنند، به دست اين بزرگوار اجرا بشود ..

ميلاد مهدى موعود (ع) بزرگترين عيد براى بشريت.

اينكه اين بزرگوار را طول عمر داده خداى تبارك و تعالى براى يك همچو معنايى، ما از آن مى‏فهميم كه در بشر كسى نبوده است ديگر، قابل يك همچو معنايى نبوده است، و بعد از انبيا كه آنها هم بودند لكن موفق نشدند، كسى بعد از انبيا و اولياى بزرگ، پدران حضرت موعود، كسى نبوده است كه بعد از اين، اگر مهدى موعود هم مثل ساير اوليا به جوار رحمت حق مى‏رفتند، ديگر در بشر كسى نبوده است كه اين اجراى عدالت را بكند، نمى‏توانسته و اين يك موجودى است كه ذخيره شده است براى يك همچو مطلبى، و لهذا به اين معنا عيد مولود حضرت صاحب- ارواحناله الفداء- بزرگترين عيد براى مسلمين، است و بزرگترين عيد براى بشر است نه براى مسلمين .. اگر عيد ولادت حضرت رسول- صلى اللَّه عليه و آله و سلم- بزرگترين عيد است براى مسلمين از باب اينكه موفق به توسعه آن چيزهايى كه مى‏خواست توسعه بدهد نشد، چون حضرت صاحب- سلام اللَّه عليه- اين معنا را اجرا خواهد كرد و در تمام عالم زمين را پر از عدل و داد خواهد كرد به همه مراتب عدالت، به همه مراتب دادخواهى، بايد ما بگوييم‏ كه عيد شعبان، عيد تولد حضرت مهدى- سلام اللَّه عليه- بزرگترين عيد است براى تمام بشر. وقتى كه ايشان ظهور كنند- ان شاء اللَّه خداوند تعجيل كند در ظهور او- تمام بشر را از انحطاط بيرون مى‏آورد، تمام كجيها را راست مى‏كند: يَمْلأُ الأَرْضَ عَدْلًا بَعْدَ ما مُلِئَتْ جَوْراً (1) همچو نيست كه اين عدالت همان كه ماها از آن مى‏فهميم كه نه يك حكومت عادلى باشد كه ديگر جور نكند آن، اين هست اما خير، بالاتر از اين معناست. معنى يَمْلَأُ الأَرْضَ عَدْلًا بَعْدَ ما مُلِئَتْ جَوْراً الآن زمين و بعد از اين، از اين هم بدتر شايد بشود، پر از جور است، تمام نفوسى كه هستند انحرافات در آنها هست. حتى نفوس اشخاص كامل هم در آن انحرافاتى هست ولو خودش نداند. در اخلاقها انحراف هست، در عقايد انحراف هست، در اعمال انحراف هست و در كارهايى هم كه بشر مى‏كند انحرافش معلوم است. و ايشان مأمورند براى اينكه تمام اين كجيها را مستقيم كنند و تمام اين انحرافات را برگردانند به اعتدال كه واقعاً صدق بكند يَمْلَأُ الأَرْضَ عَدْلًا بَعْدَ ما مُلِئَتْ جَوْراً. از اين جهت، اين عيد، عيد تمام بشر است بعد از اينكه آن اعياد، اعياد مسلمين است. اين عيد، عيد تمام بشر است.

تمام بشر را ايشان هدايت خواهند كرد ان شاء اللَّه، و ظلم و جور را از تمام روى زمين بر مى‏دارند به همان معناى مطلقش. از اين جهت، اين عيد، عيد بسيار بزرگى است كه به يك معنا از عيد ولادت حضرت رسول- صلى اللَّه عليه و آله- كه بزرگترين اعياد است، اين عيد به يك معنا بزرگتر است .. و ما بايد در اينطور روزها و در اينطور ايام اللَّه توجه كنيم كه خودمان را مهيا كنيم از براى آمدن آن حضرت. من نمى‏توانم اسم رهبر روى ايشان بگذارم؛ بزرگتر از اين است.

نمى‏توانم بگويم كه شخص اول است؛ براى اينكه دومى در كار نيست. ايشان را نمى‏توانيم ما با هيچ تعبيرى تعبير كنيم الّا همين كه مهدى موعود است. آنى است كه خدا ذخيره كرده است براى بشر. و ما بايد خودمان را مهيا كنيم از براى اينكه اگر چنانچه موفق‏

__________________________________________________

 (1)- زمين را پر از عدل و داد مى‏كند، پس از آنكه پر از ستم شده باشد.

                        صحيفه امام، ج‏12، ص: 483

شديم ان شاء اللَّه به زيارت ايشان، طورى باشد كه روسفيد باشيم پيش ايشان. تمام دستگاههايى كه الآن به كار گرفته شده‏اند در كشور ما- و اميدوارم كه در ساير كشورها هم توسعه پيدا بكند- بايد توجه به اين معنا داشته باشند كه خودشان را مهيا كنند براى ملاقات حضرت مهدى- سلام اللَّه عليه ..

راديو- تلويزيون را كه من مكرر ذكر كرده‏ام از آن و گفته‏ام اين بايد يك مركز آموزشى باشد، و حالا هم مى‏گويند كه يك جهت ديگرى هم در آن پيدا شده است، يك دستگاه ديگرى؛ دوره دومى هم برايش هست، اين بايد به‏طور آموزشى- تربيتى مردم را تربيت بكند. بايد ما متوجه اين معنا باشيم كه در يك زمانى داريم زندگى مى‏كنيم، در يكوقتى داريم زندگى مى‏كنيم كه ملت ايران به بعضى از آرزوهاى خودش كه عبارت از عدالت باشد، عدالت اجتماعى فى الجمله باشد رسيده‏اند و دست اشرار را كوتاه كرده‏اند. حالا بايد اين دستگاههايى كه سابق در خدمت ظالمها بودند و در خدمت حكومت جور بودند و براى آنها كار مى‏كردند، اگر اشخاصى هم در اين زمان هستند كه آن وقت هم كار مى‏كردند، براى جبران آن معصيتهايى كه در آن وقت كرده‏اند در اينجا جبران كنند. و اين دستگاه را؛ دستگاه دومى كه گفته مى‏شود كه بايد باز اجرا بشود، يك دستگاه عدالتى، يك دستگاه آموزشى به حسب معناى واقعى، متوجه باشند كه اين جوانهاى ما در همه جايى كه هستند، در پنجاه سال آموزش خراب داشتند نه فقط در دانشگاهها كه آنقدر خراب بوده؛ در همه جا. براى اينكه، وقتى يك تلويزيونى، يك راديويى، يك روزنامه‏اى، يك مجله‏اى، مجله‏اى باشد كه، يا دستگاههايى باشد كه فاسدكننده است، اين در تمام قشر ملت فساد ايجاد كرده است. جوانهايى هم كه در صحراها بودند كه به اين چيزها گاهى گوش مى‏كردند و اين روزنامه‏ها را گاهى مى‏خواندند، آنها هم به فساد كشيده شده‏اند، حالا بايد جبران بشود اين معانى. بايد معصيتهايى كه كرده‏اند جبران بكنند. بايد دستگاه تلويزيون يا مطبوعات ما جبران بكنند

آن كارهايى را كه سابق شده است و كرده‏اند، و بايد دستگاههاى آموزشى باشند واقعاً به تمام معنا، و جداً دنبال اين باشند كه فيلمهايشان فيلمهاى فاسد نباشد؛ فيلمهايى باشد كه براى مملكت ما الآن به درد بخورد، آموزش باشد در آن، تربيت باشد در آن. و همين‏طور مقالاتى كه در آنجا گفته مى‏شود؛ در روزنامه‏ها نوشته مى‏شود، و نطقهايى كه در راديو پخش مى‏شود، همه اينها بايد يك چيزهاى آموزنده باشد ..

لزوم حفظ آرامش در كشور.

و يكى از مسائلى كه الآن لازم است من عرض كنم، ما الآن در ايران احتياج به آرامش داريم. اگر ما بخواهيم كه اين نهضت پيروز بشود، بايد ما آرامش اين مملكت را حفظ بكنيم. بايد همه قشرها متوجه باشند كه آرامش را حفظ كنند. نبايد به جان هم بيفتند و بايد همه دلشان را يكى بكنند؛ تلويزيون بايد ارشاد بكند راديو بايد ارشاد بكند.

روزنامه‏ها بايد ارشاد بكنند ..

روزنامه‏ها نبايد يك چيزهايى را كه موجب تهييج مردم است و موجب انحراف مردم است در آنجا بنويسند. راديو نبايد اين كار را بكند. بايد ارشاد بكند و در عين حال مردم را متوجه به اين بكنند كه ما دشمن داريم، و دشمن دنبال اين است كه تشنج پيدا بشود؛ بايد از تشنجها جلوگيرى كرد. و بايد آن اشخاص منحرف را ارشاد كرد و اگر ارشاد نشدند، آنها را منزوى كرد، بى اعتنايى كرد به آنها. هر دفعه‏اى كه شما يك طورى بكنيد كه با شدت رفتار كنيد، آنها مظلوميت به خودشان مى‏دهند و براى ما ضرر دارد. بايد هم مسائل را گفت و هم آرامش را حفظ كرد، هم مطالب را مردم بدانند گويندگان بايد بگويند و هم آرامش را بايد حفظ بكنند ..

و من اميدوارم كه كسانى كه منحرف بودند، حالا از انحراف بيرون بروند. كسانى كه در آغوش ملت نبودند، در آغوش ملت بيايند. و من اميدوارم كه در اين عيد سعيد مردم به تمام معنا جشن بگيرند و خودشان را مهيا كنند از براى زيارت امام زمان- سلام اللَّه عليه- و ان شاء اللَّه همه موفق باشند و همه قشرها اين معنا را بدانند كه مهمترش راديو-

                        صحيفه امام، ج‏12، ص: 485

تلويزيون است ..

كاهش اختلافات در سطح جامعه.

و مطبوعات. بدانند كه ما امروز احتياج به اين داريم كه اختلافات كم بشود؛ بايد ما اختلافات را كم بكنيم. بايد چيزهايى كه موجب اختلاف مى‏شود اينها را كم بكنيم؛ لكن مع ذلك دشمنها را بشناسيم. هم دشمن را بشناسيم و هم درصدد اين باشيم كه دشمن را كارهايش را فلج بكنيم و هم آرامش را حفظ بكنيم. طورى نباشد كه ما فرصت به دست دشمنها بدهيم براى تبليغات يا براى كارهاى ديگر ..

و من اميدوارم كه ملت ايران در اين روز مبارك پانزده شعبان كه روز مباركى است، در سعادت و سلامت و آرامش تمام به سر ببرند. و خداوند اين مولود سعيد را بر همه مبارك كند. و خداوند اين مولود مبارك را، ما را موفق كند به ديدار ايشان كه چشمهاى ما روشن بشود به زيارت اين وجود مبارك كه واقعاً شخصى است كه نمى‏توانم بگويم شخص اول دنيا و نمى‏توانم بگويم رهبر، بالاتر از اين مسائل هست. خدا همه ما را موفق كند به خدمت ايشان و به خدمت به اسلام و به خدمت به كشور خودمان ..

- والسلام عليكم و رحمة اللَّه و بركاته.

From: f y

ن : DELAVAK
ت : 89/12/15


 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.